malinda bengtson

Alla inlägg under januari 2011

Av malindabengtson - 25 januari 2011 01:14

               

Av malindabengtson - 25 januari 2011 01:08

music


       


Outdoors


         


animals


     

Av malindabengtson - 24 januari 2011 18:11

   


En sak jag inte klarar mig utan är nagellack. Det är som med Maria Montazami & läppstift. 'Jag känner mig naken, exposed, rädd'..Kanske inte riktigt så farligt men ändå, utan nagellack blir det så torrt & tråkigt. Känns som att naglarna ska gå av när som helst.


Och nu har jag precis hittat en ny favorit(se bilderna), har letat efter graffiti-lacken men inte hittat något förrens nu. Hittade bästa blandningen också, mitt gamla ''mormor-lack'' som jag tror Hannah så fint kallade det... Det blev i alla fall en grym bas till den svarta krackeleringen. Me like!


Måste verkligen spara ut till lite snyggare naglar också.Men det kommer det kommer..

Av malindabengtson - 24 januari 2011 08:15

         

Mina mål/drömmar/önskningar


Jag har svårt att skriva något vettigt till den här dagen faktiskt. Än så länge har jag inte så mycket mål i livet. Eller jag har mål, jag vet bara inte vad det är. Jag har målet att skaffa mig ett bra jobb, som jag trivs mycket bra med. Men vad för jobb det är vet jag inte. Jag har mål som att skaffa familj och bo i en stad jag trivs i, men hur det kommer ta sig vet jag inte riktigt. Jag har ett mål att göra det jag vill göra innan det är försent, men vad jag vill göra vet jag inte riktigt.

Sen har jag drömmar & önskningar, det är enklare.

-Jag vill hoppa fallskärm, fast att jag är så otroligt höjdrädd.

-Jag vill se en jädra massa fler kentkonserter, men det kan jag inte riktigt styra över, utan bara hoppas på.

-Jag vill träffa mina inspiratörer, både inom musik, foto och skrift.

-Jag vill ut och resa och se världen.

-Jag vill ha obehagligt mycket pengar så jag kan göra allt jag vill.


Sen har jag som mål att aldrig sluta fotografera. Det är nog det enda målet jag helt hundra kan säga att jag kommer hålla mig till.

Av malindabengtson - 23 januari 2011 14:30


Min favoritårstid & varför


Jag är nog som många andra på den här punkten och har egentligen lite svårt att välja bara en. Alla årstider har sin charm och känsla. Men måste jag välja en blir det ändå sommaren. Jag har alltid förknippat sommar med frihet och så kommer det förbli. Värme, sol, brunbrända ben och snygga enkla kläder. Det är så det ska vara, älskade sommar.

Av malindabengtson - 22 januari 2011 11:30

  Den här bilden betyder något speciellt för mig. Den ger en sån känsla, en sån otrolig kick!

Det är precis innan en kentkonsert, eller faktiskt innan förbandet till kent.
Människorna börjar tängas, fler och fler går in på ståplats, min puls blir högre och högre för varje minut.


Till just den här spelningen hade jag gjort ett enormt misstag, mitt största misstag någonsin inom musiken. Jag hade råkat klicka till mig en sittplatsbiljett istället för en ståplats. Det funkar bara inte för mig att ha sittplats på en kentspelning. Inte på någon konsert faktiskt, ska det va så ska det. Sittplats.. Då kan jag lika gärna stanna hemma..


Jag irrade runt som en galning i Lisebergshallen och försökte få folk att byta med mig, en äldre kvinna var nära att säga ja, men hennes sällskap övertygade henne att inte göra det. Jag såg förbandet från sittplats, eller medans jag sprang runt i ren panik och försökte hitta en lösning. Jag försökte smyga in på ståplats, spela dum och inte fatta att jag hade sittplats, men det gick förstås inte.


Förbandet var klara, gick av scenen. Vid det här laget hade jag panik, JAG KAN INTE SE KENT FRÅN SITTPLATS!! Snart skulle dom börja, det visste jag. Fler och fler människor trängdes fram vid staketet, jag borde vara där. Istället står jag så långt bort jag kan komma, på andra sidan gränsen. Det kunde lika gärna vara mil fram till scenen. Jag ville bara fram. Min enda önskan, sen skulle mitt liv vara fullbordat. Det var vad som gick runt i huvudet på mig då i alla fall.


Jag frågade varje människa jag mötte, fick nej efter nej, efter nej.. Jag var nära att tappa fattningen och bara sätta mig ner och gråta. DÅ kom räddningen. gud hade skänkt mig en ängel, en underbar människa.


Det var ett helt gäng killar, 5-6pers som gick upp för trappan till arenan. Jag hade nästintill tappat hoppet när jag frågade en man bredvid dessa om han inte kunde tänka sig att byta med mig. Det blev ett nej. MEN, där kom ändå räddningen. En av killarna i gänget bredvid hade hört min önskan och kom fram till mig. Han hade två biljetter i sin hand. TVÅ BILJETTER, som han gav till mig.


Min lycka var total. Jag vet inte om jag någonsin varit så glad som jag var i den stunden. Det var nästan så jag hoppade upp och ner i förtjusning och jag ville bara krama sönder den här underbara, fina människan!


Jag kramade honom inte, men jag tackade, ca tusen gånger för hans givmildhet. Jag var så lycklig och bara log, energin i mig pulserade och jag trodde nästan jag skulle sprängas så lycklig var jag. Jag tackade honom än en gång, sen sa han åt mig att jag nog borde springa ner nu om jag ville ha en bra plats också. Jag nickade, log till tusen, vände mig om med tårade ögon och sprang ner till ståplatsen.


Det är utan tvekan det finaste en människa har gjort för mig, och jag ångrar att jag inte tackade honom nog mycket.


Jag smög mig fram genom folkmassan- till staketet, där jag hör hemma. Och njöt i fulla drag av ännu en fantastisk spelning.


Tänk vilka otroliga människor det finns.

TACK

Av malindabengtson - 22 januari 2011 10:30

En person jag vill träffa just nu


ELIN. Saknar min andra hälft typ.

Måste bli en resa till England snart. 

♥ Me miss ya.

Av malindabengtson - 21 januari 2011 21:40

 


Tydligen kanske jag inte alls är oxe, som jag trott i hela mitt liv. Utan nu ska jag istället vara vädur. Inget illa ment till alla vädurar, men jag vill fan inte va någon. Är jag oxe så är jag! Det är helt sinnes hur man kan komma med en så skruvad nyhet.


En amerikansk astronom har kommit fram till detta då det beror på i vilken position jordklotet ligger i relation till stjärnorna, och det är då tydligen inte samma som för 3000 år sedan då de stjärntecken vi har idag fastställdes.


TACK FÖR DEN säger jag. Och fan heller.

Jag föddes oxe och det kommer inte ändras, sådetså.


Sen har det inte ändrats än heller, men det snackas om det och det är illa nog! Dessutom har det tydligen tillkommit ett nytt stjärntecken; "Ormbäraren"... Och nu är alltså Skorpionen bara 5 dagar. VAD HÄNDER MED VÄRLDEN?


Nej men ärligt, snälla, det får inte ändras.

Jag vill inte va vädur, jag vill vara oxe. Som jag alltid vart.

OM -och det är ett jävla OM- det skulle ändras vet jag inte vart jag tar vägen. Jag går inte med på det i alla fall, den saken är säker!

Ovido - Quiz & Flashcards