malinda bengtson

Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av malindabengtson - 26 augusti 2013 10:39

Hallå vänner!

Kom hem från stockholm igår kväll/natt efter en bussresa på ca 5h, inte att leka med! Helgen har i alla fall varit precis så bra som jag önskade, om än lite för kort. I fredags kom jag fram vid halv två, vandrade runt i staden med hjälp av Google Maps. Jag kan verkligen inte stockholm alltså, mitt i centrum hittar jag någolunda men när det kommer till att t.ex hitta något grönområde runt om så blir det direkt omöjligt, och att få tag på ICA eller liknande... Oh my god, inte det lättaste för en göteborgslover. Tillslut fick jag med mig lite lunch ändå och kom till och med fram till Tegnérlunden, himla mysigt! Satt i solen några timmar och läste lite, njöt av fredagen och väntade på att E.E skulle sluta jobbet.


 



Vid fyra tog jag tag i livet igen, fick hjälp av nya bff (a.k.a google maps) och hittade vägen till E.E Vi vandrade hem till hennes nya lägenhet i vasastan och bara tog det lugnt några timmar. Himla fin är den, hennes lägenhet; vita fina trägolv, högt i tak och bra balkong. Me like! Senare på kvällen joinade Sanna in och vi gick ut och åt. Tennstopet blev det tillslut och vi var väldigt nöjda med det, bra mat och mysig stämning! trevligt värre.


 


Tidigt på lördag morgon lämnade de mig i lägisen för att själva dra till Korsika, helt ok va! Jag tog än en gång hjälp av nya favvoappen och mötte upp Sofia i Skanstull. Vi fixade lite mat och åkte hem till hennes lägis i Johanneshov. Tacos, mys och lite dricka senare var det dags för det stora kalaset. Invigningen av tele2 arena! Vi hade såklart ståplatsbiljetter, till en början var vi dock ändå ganska långt bak men med tiden gled vi framåt. Jag kunde inte hålla mig och lagom till att kent började var jag på rad två.


            


Som många andra är jag väl inte helt nöjd över setlisten, men vad kan man vänta sig på ett sånt här evenemang. Kent är ändå alltid kent och de levererade, som alltid! Bäst.


 

     

       


Vi drog vidare till Tove&Nicko där det hade vart kräftskiva, kom dit lagom till efterrätten och lite lekar. Det var egentligen bara ett mellanstopp på några timmar, sen vidare igen. Nu till den riktiga festen, ravet. Alltså, vad ska man säga. Det var festivalkänsla fast lite mer urspårat ändå. Sjukaste. Efter att ha stått upp på konsert i närmare fyra timmar, dansade vi i ytterligare fyra.


Det blev en tidig morgon innan vi hittade hem igen. Frukost på McDonalds och sen några timmars sömn. Söndagen blev vad man kan vänta sig, några avsnitt OTH, lite mat mat sedan hem till skogarna igen.


 


Tack för den här gången Stockholm, vi ses nog snart igen.

Skapa flashcards