malinda bengtson

Alla inlägg under mars 2014

Av malindabengtson - 10 mars 2014 21:45

Idag gjorde jag min allra första dag på Boys Of Europe!


Det är en herrbutik (15+ typ) med bara norska märken, blandade priser & något för varje stil. Jag var väl rätt nervös för hur det skulle vara men nog mest taggad på att äntligen jobba igen. Som jag hade väntat mig var det mycket att ta in & jag däckade med en väldigt oskön huvudvärk direkt jag kommit hem från butiken.


Men det blir nog bra så fort jag kommer in i det & klarar lite mer på egen hand :)

Av malindabengtson - 4 mars 2014 22:30

Åååååh jag ÄR SÅ GLAD!

Jag var på intervju på Boys Of Europe ute på Lørenskog (Metro köpcentrum) idag för en 80% tjänst. Det kändes helt ok efteråt även om jag kom på flera saker jag helt glömt av under intervjun (som att ställa frågor om tjänsten, kom inte på en enda??). De sa i alla fall att de skulle höra av sig senare i veckan så jag gick därifrån med hoppet om att de skulle ringa innan fredag. 

 

Vid 17.00 var jag på en intervju på Expert vilket gick kalasbra, väldigt trevlig svensk kille som höll i den, men tyvärr enbart för en 30% tjänst. Gick därifrån i hopp om att ändå få den och kanske kunna plocka upp fler timmar manuellt.

 

Jag hade kanppt tagit mig ut från Expert innan telefonen ringer och det är Boys som har bestämt sig om vem de vill anställa - och de har valt mig! Efter bara några timmar. Det kändes så sjukt bra, jag måste alltså ha gjort något rätt på den intervjun! Eftersom jag hittills gått jobblös så tackar jag mer än gärna ja - och lyckan är total!

 

Tillägg:
Dagen efter detta ringde även Expert & sa "Du är vår perfekta kandidat för jobbet". Det sved lite att behöva tacka nej till det då jag vet att jag inte har tid för en 80% + en 30%-tjänst. Jag förklarade hur läget var & de förstod att jag var tvungen att ta det som gav flest tider. Jobbigt att säga nej, men självförtroendet gick i alla fall i topp när jag lyckats pricka två jobb av två möjliga!

Av malindabengtson - 3 mars 2014 10:00

Lurre hos Linnsan på O'learys & sen tåget mot Oslove 15.25


Tack för den här gången Stockholm, det har verkligen varit minnesvärt!


Skapa flashcards