malinda bengtson

Direktlänk till inlägg 6 april 2014

En saknad vän

Av malindabengtson - 6 april 2014 18:40

Tre år, en månad, två veckor, sex dagar.


Precis så länge har ni fattats oss, precis så lång tid har det gått sedan Gud tog tillbaka två av sina finaste änglar.


Jag pratade med Matilda om detta häromdagen, när hon var här och hälsade på. Och det blir inte lättare att prata om. Varje gång namnen sägs, varje gång jag tänker på er så måste jag kämpa för att kunna hålla samtalet uppe. För att inte förlora mig själv i sorgen efter er. Men vi pratade om just det, att det är okej. Att det faktiskt bara gått tre år, att man inte kan sätta ett utgångsdatum på sorg. För den finns alltid där, och den kommer alltid att finnas där. Så länge vi minns. 


Och jag tänker aldrig sluta minnas, för ni lever kvar i våra minnen. När jag tänker på Viola så tänker jag tillbaka på alla fina minnen. Jag tänker allra främst på ett av mina favoritminnen från Italien, när vi var där med fotbollslaget. Det var väldigt mycket skratt på den resan, väldigt mycket glädje. Men mitt i den här härliga glädjen så har både jag och Viola två pojkar hemma i Sverige. Och vi saknar dessa pojkar en hel del, det var ändå relativt nytt för oss båda, speciellt att vara ifrån dem i över en vecka. Så för att hjälpa varandra i saknaden så pratade vi mycket om det, vi delade på känslan så att det blev lättare, vi förstod varandra. Och det bästa, vi gick hand i hand och låtsades att den andres hand var pojkens hand. Det kändes så bra, det halverade saknaden att dela den med varandra. Och nu i efterhand är det ett av mina finaste minnen med Viola, hand i hand på gatan precis intill stranden i Italien, där vi delade varandras saknad.


Nu är det jag som saknar, och det är en större saknad än jag någonsin tidigare känt. Just för att jag vet att det kommer dröja alltför lång tid innan vi ses igen. Dock så vet jag att jag inte heller denna gången är ensam om att sakna. Jag har så många vid min sida, jag har de bästa vännerna som delar den här saknaden med mig. Även om vi just nu inte ses alls ofta, eller kanske inte pratar om det så ofta som jag skulle önska, så vet jag att jag aldrig kommer vara ensam i saknaden.


Tillsammans genom allt. 

Älskade, Saknade, Viola.

Älskade vänner.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malindabengtson - 1 augusti 2014 15:30

Mammas dag idag så då är det klart att hon får välja vad vi ska göra! Det blev lunch på Café August vilket var väldigt gott och mysigt. Jag har faktiskt inte varit där förut så det var kul att äntligen komma iväg.                       ...

Av malindabengtson - 26 juli 2014 21:15

            Början på en grym utekväll med bästa tjejorna ♥ ...

Av malindabengtson - 25 juli 2014 17:45

                        Fick med mig de här två filurerna ut på en mysig tur i skogen. Snacka om bra kvällstur! älskar att tillbringa tid i stallet och det är inte dumt med sällskap där heller. Helt klart godkänd kväll, jag är så gla...

Av malindabengtson - 23 juli 2014 16:15

                                   Bästa vännerna, bästa dagen. Så himla perfekt! Åh vad jag gillar er! ...

Av malindabengtson - 20 juli 2014 20:45

                                                      Sinnessjukt bra helg i fina Jönköping med massa bra människor, kalas! ...

Skapa flashcards