malinda bengtson

Alla inlägg under juli 2014

Av malindabengtson - 9 juli 2014 23:45

Trodde helt klart jag skulle hem och däcka totallt efter jobbet idag pga värmeböljan som är här, smäääälter!

Men så blev det inte! För Stina hörde av sig och skulle se fotbollen med lite folk så det är klart man hänger på! Mötte upp henne och lite fler Gardemoentjejor i Oslo efter lite uppfräschning och vi drog oss upp mot Majorstuen där det var ännu lite fler folk.

Det vi hann se av matchen var väl inte det bästa spelet (kom aningen sent) och sen blev det ju straffar på det också. I alla fall, efter matchen drog vi oss ner till Lavvos uteservering, sjukt mysigt ställe detdär!

Av malindabengtson - 9 juli 2014 20:42

Det är helt sjukt varmt i Oslo idag! Redan vid 10 i förmiddags var det 27 grader varmt. Helt underbart att få smälta bort i solen en stund.

Lånade dessutom bästa boken av Anna, "I kroppen min" av Kristian Gidlund, den finaste människan som någonsin funnits. Jag följde hans blogg från början till slut och han skriver så himla rakt, ärligt och öppet om hans liv med cancer. Det går inte att inte bli berörd av honom, så fantastisk människa!

Efter den lilla stunden i solen fräschade jag upp mig och mötte upp Sanna och Steffie för en lunch på Friday's hos Anna, varmt men mys!

Sen var det tyvärr dags för jobb! 6,5 timmar inomhus... Men nu är det bara tre dagar kvar till två ferieveckor! Woho!

Som vanligt helt tomt ;)

Av malindabengtson - 8 juli 2014 20:15

Efter jobbet idag så tog jag och mötte upp Bea och traskade hem till henne för att ha lägenhetsvisning på hennes lille etta. Det kom lite olika folk, svenskar, norskar och en gammal karlstadbo som både jag och Bea känner, världen är bra liten ibland! Så Bea ska alltså lämna fina Norge för att förhoppningsvis börja plugga i höst, kommer bli tråkigt att inte ha henne här längre...

När visningen var klar var vi båda vrååålhungriga. Så efter en liten promenix runt om i området, lite beslutsångest och velande tog vi matstället som ligger granne med Bea, supert! Blev sushi för mig (som jag varit sugen på i eeeeevigheter) & lite typ wok för Beis. Satt ute på hennes takterrass medan regnet och åskan kom allt närmre, bra mys ändå!

Fin dag allt som allt ??

Av malindabengtson - 7 juli 2014 01:05

Ja jag vet att jag ligger efter i serieljungeln, men nu har jag i alla fall äntligen börjat kolla på Orange Is The New Black. Jag har bara hunnit med tre avsnitt än så länge men den verkar lovande! Man har ju rätt höga förväntningar när alla andra ääääälskar den, så vi får se.

Lyxar till det med jordgubbar, glass & honung också. Lätt det bästa med sommaren!

Annars har jag hunnit dega i soffan efter träningsrundan, äta lite mat och sen faktiskt städa hela lägenheten också. Det var ju ändå min städvecka så det var ju bra att jag fick tummen ur. Nu har vi alltså en himla fräsch lägis igen, älskar nystädat.

Nu laddar jag inför sista ordentliga jobbveckan på Boys, på lördag bär det "hem" till Karlstad för lite ferie och sen är det inte många jobbdagar kvar på butiken! Så. Himla. Skönt.

Godnatt kompisar!

Av malindabengtson - 6 juli 2014 14:54

Jag kom precis in efter en pw/springtur på ca 45 min. Det var egentligen inte meningen att jag skulle vara ute så länge (tänkte bara ta kanske en 20minutare) men jag tog en väg jag aldrig vart på förut så tappade liksom bort mig rätt bra. Men det gjorde ingenting, jag hade hela dagen på mig att hitta rätt! Och det gjorde jag tillslut också, utan google maps för en gångs skull. Skön tur hur som helst, ska verkligen försöka hålla i det här nu. 


 

Använder i princip aldrig keps men med tanke på hur mitt hår ser ut idag så kände jag att det var snällast mot mina medmänniskor... Tycker förövrigt att jag matchar träningskläderna rätt bra, speciellt eftersom jag inte haft en tänke på det när jag köpt grejorna. 

 

De tre senaste skorna. Är så himla glad att jag tagit tag i livet och inte går i converse varje dag längre, mina fötter och knän känns så mycket bättre nu. Älskar de längst till höger, så snygga! 


Nu blir det dusch, och sen lurre! 


Av malindabengtson - 4 juli 2014 22:00


   


Nya skor (tredje paret på två veckor - tack jobbet!) och nya rutiner, eller jag ska försöka. Jobba på att komma ut mer nu när jag inte kan skylla på gamla skor som ger skavsår längre. Wish me luck!
Heja mig!

Av malindabengtson - 2 juli 2014 23:00


   

Ovido - Quiz & Flashcards